stoppen met roken hypnose

Stoppen met roken hypnose

Wil je stoppen met roken met hypnose? Lees hieronder meer over de hypnose behandeling.

Roken is in het onderbewustzijn gekoppeld aan woorden als ‘gezelligheid‘, ‘ontstressen‘ of een ‘rustmomentje pakken‘. In werkelijkheid vertegenwoordigen zij een behoefte waarin roken een emotie tijdelijk onderdrukt.

Met hypnose gaan we aan die behoefte werken en geven we het een andere invulling. Doordat de emotie verandert wordt het makkelijker om oud gedrag te doorbreken. Op deze manier verdwijnt de behoefte aan een sigaret.

Deze theorie is grotendeels vergelijkbaar met vele andere verslavingen. Hierdoor is hypnotherapie zeer geschikt om op een snelle, effectieve manier van een verslaving af te komen.

Hoe kan Hypnotherapie Heemskerk helpen?

95% van onze cliënten is binnen 2 hypnose-sessies gestopt met roken. Met hypnose gaan we aan de behoeften en/of emotie van roken werken zodat het aangeleerde gedrag verdwijnt.

Bedenk voor jezelf hoe het zou zijn als:

• Je gezondheid niet meer door roken in gevaar komt.
  • Het geld dat je overhoudt zorgt dat je langer op vakantie kunt (of een nieuwe auto kunt kopen).
  • Je conditie verbetert en ook traplopen minder heftig wordt.
  • Je weer écht lekker ruikt.

Zorg ervoor dat je het beste uit jouw leven haalt. Niemand anders kan het voor je doen, maar je bent het wel waard.

Wil je dus graag stoppen met roken via hypnose?  Bekijk onze trajecten en / of maak dan een afspraak bij één van onze hypnotherapeuten.

Deze behandeling wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Karin Bakker, hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk

Karin Bakker

Wordt hypnotherapie vergoed door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

In hypnose zijn voelt als een diepe staat van ontspanning, waarbij we toch wakker zijn. Je hoort alles om je heen, maar je reageert er niet op. Het is het gevoel van helemaal in een boek verzonken zijn of autorijden op automatische piloot

Waar kan ik een afspraak maken?

Je kunt eenvoudig online een afspraak maken via het afspraakformulier. Indien je liever telefonisch contact hebt met de office manager of een hypnotherapeut, kun je ook bellen naar 0251 743 103. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 13:00 (vrijdag tot 12:30).