Traumatische gebeurtenis

Iedereen ervaart een traumatische gebeurtenis anders. Zo kan een auto-ongeluk voor iemand een heftig trauma zijn, terwijl een ander dit makkelijk achter zich laat. Ook kan het zijn dat je in jeugd dingen hebt meegemaakt die je (nog) niet hebt kunnen verwerken.

Wanneer je een trauma ervaart slaat je brein als het ware ‘op tilt’. Het hoopt zich op tot een punt dat je niet meer normaal kunt functioneren. De meeste mensen gaan naar een psycholoog om erover te praten. Praten kan inderdaad goed helpen, maar teveel praten maakt het vaak juist erger.

Ergens in je leven had je het trauma het beste al kunnen verwerken, maar je kon het niet. De tijd heelde de wond niet, maar maakte het juist erger.. Maar wat nu? Welke stap(pen) kun je zetten om je leven weer terug te krijgen? Moet ik mijn trauma wel vergeten? Of kan ik beter werken aan de gevoelens die hieraan verbonden zijn?

Vaak is het niet nodig om het trauma te onderdrukken, ofwel te vergeten. De nadruk kan beter gelegd worden op het ‘copinggedrag’, de manier hoe je omgaat met de gekoppelde gevoelens. Met hypnotherapie werk je naar deze oplossing toe.

Met hypnotherapie verwijder je niet de emotie of herinnering, maar het nare gevoel dat aan de traumatische gebeurtenis gekoppeld is.

Hoe kan hypnotherapie helpen?

Met hypnotherapie gaan we ervoor zorgen dat de wond heelt, zodat je geen negatieve emoties meer ervaart. We verwijderen dus de emotie, maar de herinnering van het trauma blijft. We gaan als volgt te werk:

• De eerste sessie bestaat uit een intakegesprek en een kennismaking met hypnose. Tijdens deze sessie maken we een plan van aanpak en bepalen wij samen hoeveel sessies er nodig zijn.
    • Tijdens de tweede sessie gaan we aan de slag met hypnotherapie en IEMT. Het doel van deze sessie is om de gekoppelde emoties te verwijderen / verminderen.
    • Extra sessies: Afhankelijk van de ernst en diepte van het trauma, kunnen er aanvullende sessies nodig zijn. Dit wordt altijd samen met jou overlegd.

Wordt jouw leven nog steeds beïnvloed door het verleden? Gun jezelf ook de bevrijding van een trauma. Neem contact op voor meer informatie of maak direct een afspraak bij de praktijk.

Deze behandeling wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Alev

Joyce Boddaert Hypnotherapie Heemskerk

Joyce

Wordt hypnotherapie vergoed door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Ben ik tijdens hypnose de controle kwijt?

Nee, je raakt de controle niet kwijt. Hypnose is een waak/slaaptoestand, waarbij je diep ontspannen bent en je richt op je innerlijke wereld. Je kunt het proces elk moment stoppen.

Waar kan ik een afspraak maken?

Je kunt eenvoudig online een afspraak maken via het afspraakformulier. Indien je liever telefonisch contact hebt met de office manager of een hypnotherapeut, kun je ook bellen naar 0251 743 103. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 13:00 (vrijdag tot 12:30).