burnout behandeling hypnose heemskerk

Burnout

Burnout, stress en overspannenheid is een reactie van je lichaam op een hevige fysieke en/of emotionele verandering. Het kan variëren van stress op het werk, slapeloze nachten, ziektes, relatie- of geldproblemen.

Stress kan ook het gevolg zijn van opgeslagen overtuigingen in ons onderbewustzijn.

Denk hierbij aan een gebrek aan zelfvertrouwen, een tekort aan eigenwaarde, angst voor de toekomst et cetera: “ik mag er niet zijn“, “ik ben niet goed genoeg“, “niemand houdt van me“, “ik kan het niet” en ga zo maar door.

Waarom stress doodsoorzaak nummer één is

Door stress blijven de spieren in onze slaap aangespannen. Een onderbroken slaap leidt tot vermoeidheid en heeft onder meer invloed op de spijsvertering.

Klachten als obstipatie, diarree, voedsel-intolerantie en onvoldoende opname van voedingsstoffen komen voor.

Aangezien stress meestal langdurig is en een verwoestend effect heeft op het immuunsysteem, is het niet verwonderlijk dat stress doodsoorzaak nummer één is.

Waarom Hypnotherapie bij Burn out?

• Een manier om de aanmaak van stresshormonen te verminderen is de stressfactor weg te nemen. Hypno 2.0 is daar uitermate geschikt voor. Onderzoeken hebben aangetoond dat hypnose een positief effect heeft op het immuunsysteem, omdat het aantal stresshormonen drastisch daalt. Het onderbewustzijn wordt geleerd beter om te gaan met stresssituaties, waardoor er minder stresshormonen worden aangemaakt.
  • Naast stressreductie kan met hypnose gewerkt worden aan het overactieve systeem. Een overactief immuunsysteem kan allerlei klachten geven, waaronder psoriasis, en andere auto-immuun ziekten.Door middel van Hypno 2.0 wordt het onderbewustzijn geleerd om te stoppen met het aanvallen van de eigen lichaamscellen. Het is zeker wonderlijk en het werkt echt.
  • In beide gevallen is het ook erg raadzaam om door middel van hartcoherentie de ademhaling te regulieren, waardoor het lichaam in de veilige modus terecht kan komen en weer kan herstellen.

Wil je dus graag van de stress af? En je eindelijk weer fit en gezond voelen? Maak dan een afspraak bij één van onze hypnotherapeuten.

Hypnotherapeuten

Deze behandeling wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Een foto van Karin Bakker, de eigenaar van en hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk

Karin Bakker

Marjelle Termaten hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk

Marjelle

Miranda van der Endt Hypnotherapeut bij Hypnotherapie Heemskerk

Miranda

Alev Hypnotherapie Heemskerk

Alev

Joyce Boddaert Hypnotherapie Heemskerk

Joyce

Veelgestelde vragen

Wordt hypnotherapie vergoedt door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, RBCZ, NVPA, VIT, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

Hoe voelt hypnose?

In hypnose zijn voelt als een diepe staat van ontspanning, waarbij we toch wakker zijn. Je hoort alles om je heen, maar je reageert er niet op. Het is het gevoel van helemaal in een boek verzonken zijn of autorijden op automatische piloot

Bij wie wordt hypnotherapie afgeraden?

Hypnotherapie is zeer veilig. Indien je epilepsie hebt of aan een persoonlijkheidsstoornis lijdt dient er echter eerst contact opgenomen te worden met de behandelende arts of psycholoog. Pas na een schriftelijke goedkeuring van de arts of psycholoog kan er gestart worden met een hypnotherapie traject.

Kan ik ergens de ervaringen van anderen lezen?

Ja, dat kan. Op onze ervaringen-pagina kun je de verhalen lezen van andere cliënten. De hulpvragen variëren hierbij van afvallen, verslavingen, trauma’s, chronische pijn en meer. Voor meer virtuele maagband ervaringen kun je ook terecht op onze Facebook pagina.

Waar kan ik een afspraak maken?

Je kunt eenvoudig online een afspraak maken via het afspraakformulier. Indien je liever telefonisch contact hebt met de office manager of een hypnotherapeut, kun je ook bellen naar 0251 743 103. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 13:00 (vrijdag tot 12:30).