Angsten en fobieën

Wil je je angsten overwinnen met behulp van hypnotherapie? Lees meer over de hypnose behandeling tegen angsten en fobieën.

Angsten en fobieën zijn gebaseerd op een natuurlijke onderbewuste reactie. Deze reacties worden gevormd door een specifieke situatie waarbij men het gevoel heeft de controle te verliezen over zichzelf of de omgeving. Het is dus een perfect onbewust programma dat de taak heeft om ons te beschermen tegen ‘gevaar’.

Het probleem ontstaat echter wanneer het alarmsysteem afgaat terwijl dit niet nodig is. Ons alarmsysteem is dan duidelijk uit balans is. Je weet dat het niet nodig is, maar toch reageert je lichaam en / of gedachten alsof er een (extreem) gevaar aanwezig is.

Met hypnotherapie zorgen we ervoor dat het alarmsysteen niet langer onnodig afgaat en dat je kunt leven zonder de belemmerende angst.

Goede voorbeelden van zulke angsten zijn:

• Hoogtevrees;
  • Tunnelvrees;
  • Straatvrees;
  • Vliegangst;
  • Claustrofobie;
  • Angst om auto te rijden;
  • Liftangst;
  • Angst voor spinnen, honden, muizen, katten etc.;
  • Faalangst;
  • Verlatingsangst.

Angst overwinnen met hypnose

Als je de angst of fobie wilt wegnemen, is het van belang je te richten op het onbewuste en het verleden; daar waar de angst verankerd en ontstaan is.

Waarom ervaar je deze angst? Aan welke gebeurtenis zit de angst verbonden? Misschien heb je wel iets traumatisch meegemaakt. Of heeft iets een dusdanige impact op je gehad dat je hier nog steeds last van hebt.

Alle overbodige angsten zijn gelukkig middels hypnose op vergelijkbare wijze op te heffen. Het gaat erom dat de angst gewist wordt alsof het er nooit is geweest.

Er zijn écht geen langlopende therapieën, antidepressiva of heftige confrontaties nodig om van je angst of fobie af te komen.

Hypnose biedt hiervoor een oplossing. Als je er definitief van af wilt, zijn 3 a 4 sessies genoeg.

Wil je verlost worden van jouw belemmerende angst of fobie? Maak een afspraak voor het hypnotherapie behandelingstraject.

Sociale fobieën verhelpen met hypnose

Het kan ook zijn dat jij sociale angsten ervaart. Er zijn verschillende vormen van sociale angsten/fobieën. Goede voorbeelden daarvan zijn:

• Spreken in het openbaar;
  • Presentatieangst;
  • Extreme verlegenheid;
  • Bloosangst;
  • Onzekerheid.

Deze sociale angsten kunnen op carrière vlak erg belemmerend zijn.

De lichamelijke reacties zijn onder meer het heel warm krijgen, buikpijn, transpiratie, een rood hoofd, ongemakkelijk voelen, braakneigingen, trillingen en paniek.

Wil je meer informatie over een hypnotherapie behandeling voor jouw angst of fobie?

Neem contact op met de praktijk of maak direct een afspraak.

Deze behandeling wordt uitgevoerd door de volgende hypnotherapeuten:

Alev

Joyce Boddaert Hypnotherapie Heemskerk

Joyce

Wordt hypnotherapie vergoed door de zorgverzekeraar?

Hypnotherapie wordt (meestal) gedeeltelijk vergoed door de ziektekostenverzekeraars als je een aanvullende verzekering hebt. Onze hypnotherapeuten zijn NBVH, NFG en / of BATC gecertificeerde hypnotherapeuten, maar niet rechtstreeks aangemeld bij zorgverzekeraars. De uiteindelijke vergoeding ligt dus aan je eigen zorgverzekeraar, de door jou gekozen dekking en of je een natura- of restitutiepolis hebt. Bij de restitutiepolis is meestal wel sprake van vergoeding. Bij de ‘polis in natura’ valt het onder de aanvullende verzekeringen.

In hypnose zijn voelt als een diepe staat van ontspanning, waarbij je toch wakker bent. Je hoort alles om je heen, maar je reageert er niet op. Het is het gevoel van helemaal in een boek verzonken zijn of autorijden op de automatische piloot.

Waar kan ik een afspraak maken?

Je kunt eenvoudig online een afspraak maken via het afspraakformulier. Indien je liever telefonisch contact hebt met de office manager of een hypnotherapeut, kun je ook bellen naar 0251 743 103. Wij zijn telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 13:00 (vrijdag tot 12:30).