afvallen met hypnose

Hoe Gedachtes en Overtuigingen ons Dik houden

Zwaarder worden is een verschrikkelijk gevoel. Die ene broek die altijd zo lekker zat knelt opeens in de heupen. Met moeite trek je hem toch aan; gewoon omdat de acceptatie van een grotere maat onvoorstelbaar is. Die ene stapel met broeken die je niet meer past is eigenlijk toch al te groot.

Dan komt die zenuwslopende tocht naar de weegschaal. Met een bonzend hart wacht je op het getal dat tevoorschijn komt. Je krijgt een brok in je keel. Het getal is nóg hoger dan voorheen (dag, zelfvertrouwen).

Verontwaardigd vraag je je af hoe dit komt. “Hoe kan dat toch?” Je bent deze maand toch 6 keer naar de sportschool geweest? Oké, misschien wel een beetje met tegenzin, maar je stond er wel. Is al die moeite dan weer voor niets geweest?

Waarom begin je er eigenlijk überhaupt nog aan? Die kilo’s komen toch wel weer, denk je bij jezelf. Want ja, je hebt deze maand nog 3 verjaardagen, een bedrijfsetentje, een weekendje Antwerpen, Monique en Peter die langskomen, en op zaterdag heb je eigenlijk geen zin om te koken. Maar toch, diep van binnen, wil je héél graag van die vervelende kilo’s af.

overgewicht afvallen hulp voor vrouwen met overgewicht met de virtuele maagband

Deze gedachtes houden ons dik

Het gekke is eigenlijk dat deze hele mindset invloed heeft op ons lichaam. Ergens diep in ons brein op een plek waar wij zelf niet bij kunnen zitten belemmerende en negatieve overtuigingen die ons dik houden.

Deze overtuigingen zijn gebaseerd op ervaringen, angsten en gewoontes die je hebt opgeslagen vanaf je 4e levensjaar. De meest voorkomende bij mensen met (over)gewicht, zijn:

• Je moet perfect zijn voor de buitenwereld, maar bent dat niet.
  • Je bent niet belangrijk; niet interessant genoeg.
  • Als je nog zwaarder wordt, zal niemand meer van je houden.
  • Je moet groot en sterk zijn om het leven aan te kunnen.
  • Je bent het niet waard; jij mag er niet zijn.

Jezelf behandelen alsof je niks waard bent

Al deze overtuigingen zijn opgeslagen in ons onderbewustzijn, wat weer verantwoordelijk is voor 95% van al onze handelingen. Je hebt hier zelf geen invloed op, maar het kan je leven gigantisch beïnvloeden. Als jouw onderbewuste namelijk oprecht gelooft dat je niks waard bent, zul je daar onbewust ook naar handelen.

Hoeveel smoesjes heb je bijvoorbeeld wel niet verzonnen om niet naar de sportschool te gaan? Om vervolgens een heel zak chips op de bank te verslinden? Waarschijnlijk zit het ook zo: je wílt heel graag afvallen, maar niet voor jezelf.

Maar vertel mij eens: hoe kun je veranderen als je het niet eens voor jezelf doet?

een vrouw op de bank die niet naar de sportschool gaat maar wel wil afvallen hypnose met de virtuele maagband

En wat als je wél voor jezelf verandert?

Hoewel je het onderbewustzijn zelf niet kan veranderen, is er wel een therapievorm dat zich richt op dit onderbewuste, genaamd hypnotherapie.

Nee, een hypnotherapeut is niet iemand die met een balletje voor je ogen zwaait en je verandert in een kip. Of praat met de doden om te vragen waar ‘het geld’ ligt.

Via hypnotherapie is uiteindelijk de ‘Virtuele Maagband’ ontwikkeld. Met hypnose wordt dan een mindset gevormd waarbij jij echt gelooft dat je een maagband-operatie hebt ondergaan. Je eet daardoor kleinere porties en zit eerder vol; een langetermijnoplossing voor gewichtsbeheersing dus. En dat gesnoep (chips, Cola, Red Bull), daar is 85% van de cliënten in de eerste twee sessies van af.

Leren om van jezelf te houden

Het klinkt misschien als een foute Amerikaanse commercial voor de zoveelste ‘wondermethode’, maar de oplossing is vrij logisch. Besef ook dat het geen wondermiddel is, maar een effectief hulpmiddel om je op de juiste weg te zetten.

De negatieve overtuigingen in dit onderbewustzijn, een daadwerkelijk onderdeel van je brein, vormen nu hoogstwaarschijnlijk onbewuste barrières bij je lichamelijke ontwikkeling. Want stiekem gun je het jezelf niet. Omdat je het zogenaamd niet ´verdient´.

Via hypnotherapie gaan we deze onderliggende overtuigingen aanpakken. We buigen ze om naar positieve overtuigingen, zodat niet alleen het afvalproces maar ook je levenspatroon positief verandert.

Je wordt niet langer achtervolgt door onzekerheden en emoties richting gewicht, en je gaat leren om dingen voor jezelf te doen – en om van jezelf te houden.

Is dat achteraf niet het allerbelangrijkste?

– (en voor niemand anders)

Hypnotherapie Heemskerk heeft al 250 cliënten effectief geholpen met hun gewicht. Ben je geïnteresseerd in deze afvalmethode? Klik hier voor meer informatie over de virtuele maagband.

ervaringen maagband Hypnotherapie Heemskerk brenda peters verloor 15 kilo

De virtuele maagband ervaring van andere cliënten

“Ik voel me een fantastisch mens. Je kunt dus echt een nieuw leven beginnen.. Én heel oud worden met een prachtig lichaam.”

virtuele maagring ervaringen sara ruitenbeek verloor 16 kilo

“Ik voel me al maanden een ander mens met volle zelfvertrouwen. De rust die ik in mezelf heb gevonden is ook echt heerlijk.”

De Virtuele maagband ervaring van Yvonne Glas

maagband ervaring Brigitte Kaan verloor 14 kilo bij Hypnotherapie Heemskerk